Wilhelm Maybach, urodził się 9 lutego 1846 roku. Był bliskim współpracownikiem Daimlera. Niemieckim inżynierem, konstruktorem silników spalinowych, współtwórcą motocykla i samochodu. W 1892 roku wynalazł gaźnik dyszowy regulowany za pomocą pływaka. W 1909 roku w niemieckim Friedrichshafen założył firmę Maybach-Motorenbau, w której produkowało wysokiej jakości silniki, także lotnicze dla sterowców Zeppelina. Kilka lat po założeniu firmy, w 1915 roku rozpoczął seryjną produkcję pierwszego lotniczego silnika z pięcioma zaworami na cylinder. Natomiast w latach 1922-1943 auta pod nazwą Maybach.

Były to wspaniałe, luksusowe samochody, sławne dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych osiągnięć technicznych, a także najwyższej jakości. Każde z tych aut było wytwarzane ręcznie zgodnie z indywidualnymi życzeniami klientów. Najbardziej ekskluzywnym samochodem w owych czasach był model Zeppelin z potężnym silnikiem V12 i długi na 5,5 metra. Firmę Maybach-Motorenbau przejął w 1960 roku Daimler-Benz.

W latach 90-tych Mercedes wrócił do koncepcji odgrzania tej luksusowej marki. Po ponad 60 latach, w 2002 roku podczas salonu w Genewie zaprezentowano nową wersję limuzyny Maybach. To również - zgodnie z tradycją - luksusowa limuzyna, wyjątkowo komfortowa i technicznie perfekcyjna. Konstruktorzy pracujący nad nowym modelem Maybacha, w pełni wykorzystali najnowsze technologie Mercedesa. Podobnie jak w legendarnym modelu Zeppelin z roku 1930, i tu zastosowano silnik V12 o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900 Nm.

Celem podjęcia na nowo produkcji luksusowej marki jest zajęcie miejsca na szczycie dość małego, ale bardzo lukratywnego segmentu rynku, który według specjalistów może się zacząć rozwijać w najbliższych latach. Nowa limuzyna Maybacha będzie wytwarzana w fabryce w Sindelfingen, w bezpośrednim sąsiedztwie produkcji Klasy S. Większość czynności montażu wykonywanych będzie ręcznie przez najwyżej kwalifikowanych pracowników. Klienci w każdej chwili mogą być włączeni w proces powstawania ich auta, mogą też przyglądać się procesowi montażu samochodu.